Branża Budowlana

Dom na zgłoszenie – formalności

• Zakładki: 34


Przepisy wprowadzające możliwość budowy domu na zgłoszenie, z pominięciem czasochłonnego pozwolenia na budowę, miały na celu między innymi ograniczenie formalności i umożliwienie przyspieszenia całej procedury. Jakie dokumenty trzeba zatem przygotować i gdzie skierować swoje kroki ze zgłoszeniem?

Dom na zgłoszenie – formalności

Choć wszystko w telewizji brzmi pięknie, musisz dopiąć kilka szczegółów, zanim rozpoczniesz budowę, by nie została ona zakwalifikowana jako samowolka budowlana i obarczona słoną karą.

Ze zgłoszeniem należy wystąpić do urzędu miasta lub starostwa powiatowego, pod które podlega działka. Wśród niezbędnych dokumentów, jakie musisz skompletować, powinny się znaleźć:

  • formularz zgłaszający budowę,
  • akt własności działki budowlanej,
  • projekt zagospodarowania działki,
  • projekt architektoniczny budynku wraz z dokumentem poświadczającym uprawnienia projektanta,
  • decyzja o warunkach zabudowy, jeżeli nie istnieje dla tego terenu Miejski Plan Zagospodarowania Przestrzennego
  • oświadczenie o budowie domu dla zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych,
  • w przypadku braku kierownika budowy – oświadczenie o przejęciu jego odpowiedzialności.

Pamiętaj jednak, że w różnych urzędach mogą być konieczne dodatkowe dokumenty, dlatego, zanim udasz się z wnioskiem, ustal wszystkie szczegóły osobiście, telefonicznie bądź mailowo.

Budowa domu na zgłoszenie może się rozpocząć najwcześniej po 21 dniach od momentu zgłoszenia jej do urzędu. Choć nie musisz czekać na pozwolenie, urząd ma 3 tygodnie na ewentualne wniesienie sprzeciwu wobec inwestycji. Po tym czasie tzw. milcząca zgoda jest równoznaczna z zaakceptowaniem Twojego wniosku.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Producent i kompleksowy wykonawca całorocznych domów modułowych – Comfort House System.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
14 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.